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오늘은 비디오 시장의 선두주자 유튜브와 비디오 콘텐츠를 점점 늘려서 빠르게 추격하고 있는 페이스북에 대해서 알아보도록 하겠습니다.
영어 번역이 매끄럽지 않더라도 양해 부탁하며 틀린 표현이 있다면 지적 부탁합니다.
원문은 아래 링크에서 확인 가능합니다.
Facebook is exploring ways to be more like YouTube
Facebook is exploring ways to be more like YouTube
페이스북은 점점 유튜브와 비슷해지고 있다.
Five hundred million people spend 100 million hours watching videos on Facebook every day, according to the company's latest update. Previously, the company gave average daily video counts, with the latest tally reaching 8 billion per day.
최근 조사에 따르면 매일 전 세계 5억 명의 사람들이 1억 시간을 페이스북의 비디오 자료 시청에 사용하고 있다. 페이스북의 일 평균 비디오 자료 조회수는 80억 뷰에 다다르고 있다.
YouTube, the leader in online video, has also shied away from video view counts in recent years, claiming watch time is a more accurate indicator of its user engagement. The subsidiary of Google — an Alphabet company — reported that watch time increased 60% during the company's second quarter. It also said watch time on mobile devices doubled in the same period. But when it comes to details, the most we can get is that users watch "hundreds of millions of hours" of YouTube videos every day.
YouTube's ability to monetize its viewer hours is its biggest advantage over Facebook right now. It's time for Facebook to get serious about video and think about doing the same.
온라인 비디오 시장의 리더인 유튜브는 조회 수가 아닌 시청 시간으로 시청자 참여도 조사를 변경해야 좀 더 정확한 측정이 가능하다고 주장하고 있다. 알파벳의 자회사인 구글은 2분기 시청 시간이 60% 상승했다고 발표했다. (갑자기 나온 알파벳과 구글 유튜브의 관계에 대해서 설명해 드리겠습니다. 알파벳 > 구글 > 유튜브 이러한 지배 구조를 가지고 있습니다.) 모바일 기기를 사용한 시청시간은 두 배 증가하였다. 이를 좀 더 자세히 들여다보면 사용자들의 유튜브 시청 시간은 매일 1억 시간에 이른다. 유튜브는 시청시간을 수익으로 창출하는 데에서 페이스북보다 좀 더 우위에 있다. 페이스북은 이제 비디오 시장에서 유튜브와 같은 수익구조를 가져야 하는 게 아닌지 심각하게 고민해야 할 시기이다.
Facebook's already running experiments
페이스북은 이미 해당 실험을 시행중이다.
In recent months, Facebook has started experimenting with more direct monetization of its videos. Users who click for a full-screen experience with audio may find that an ad automatically starts playing after that video completes, with other related videos following the ad.
페이스북은 최근 몇 달 사이에 비디오 산업에서 더욱 직접적인 수익 창출을 위한 실험을 시작했다. 소리와 함께 동영상을 전체 화면으로 시청하기 위해서 클릭한 사용자들은 동영상이 끝남과 동시에 광고가 시작되며 동영상과 관련되는 광고가 다시 뒤따라서 나오는 경험을 해보았을 것이다.
Facebook is also exploring a dedicated section for when users just want to watch videos. If the feature rolls out to more users, it will put Facebook more directly in competition with YouTube. It also represents a very good opportunity to insert advertisements.
사용자가 온전히 동영상 감상만을 위한 서비스도 선보일 예정이다. (유튜브와 비스하거나 동일한) 해당 서비스를 보다 많은 사용자가 이용하게 된다면 유튜브와의 직접적인 경쟁을 시작할 것으로 보인다. 이는 상업광고를 넣을 수 있는 매우 좋은 기회가 될 것으로 보인다.
While video views have had a significant impact on user engagement, according to CFO Dave Wehner, advertisements have only a small incremental impact on ad revenue. Wehner explains that for every video ad in a user's News Feed, it replaces an ad of a different format. For those 100 million hours of video views to really start paying off, Facebook needs to directly monetize its videos.
CFO인 Dave Wehner에 따르면 비디오 조회 수는 사용자 참여에 상당한 영향을 주는 데에 비해 광고 수익에 아주 미비만 상승효과를 준다고 한다. Wehner는 사용자들의 뉴스 피드에 있는 모든 광고는 다른 방식의 광고를 대체한다고 설명한다. 1억 시간이라는 비디오 시청 시간이 본격적으로 효과를 보기 시작하기 위해서 페이스북은 비디오 자료를 통해 좀 더 직접적인 방법의 수익창출이 필요할 것이다.
YouTube reportedly generated $4 billion in net revenue in 2014. By comparison, Facebook brought in $17.9 billion in 2015, mostly from non-video ads. Adding direct monetization of its video views would be a major growth driver for the company.
소식에 따르면 2014년 유튜브는 광고로 창출하는 순이익이 4조에 이른다. 그에 비교 페이스북은 2015년 21조 1,000억 원의 수익을 가져왔으며 이는 대부분 비디오 광고로 인한 수익이 아니다. 비디오에 직접적인 광고 삽입은 회사의 성장을 위한 중대한 요인이 될 것이다.
Additionally, creating new ways to directly monetize video views may attract talent to Facebook's platform to create more videos for its users. Facebook is currently experimenting with revenue share models in its suggested-videos feed, but driving more users to a stand-alone video section will make it worthwhile for talented creators to upload videos to Facebook. That would create a virtuous cycle for Facebook, drawing in more viewers.
추가로 비디오를 이용한 직접적 수익의 다양한 방법 창출은 유능한 참여자들 끌어들여서 페이스북 플랫폼을 활용한 비디오 자료를 사용자에게 제공하는 기회가 될 것이다. 페이스북은 최근 추천 비디오 피드에서 수익 분배 모형을 시험 중이지만 보다 많은 독립형 사용자를 비디오 부분으로 끌어들이는 것이 페이스북에 비디오를 업로드 할 재능있는 창작자를 끌어들일 수 있는 가치 있는 방법이 될 것이다. 이는 페이스북에게 바람직한 순환 구조를 창출할 것이며 더 많은 시청자를 끌어들이는 결과로 이어질 것이다.
What else is Facebook doing to grow videos?
비디오 부문의 성장을 위해서 페이스북이 하는 다른 활동은?
Facebook seems to want to make watching videos on Facebook as common as looking at photos and clicking on links. It's notably changed its News Feed algorithm to favor videos, but it's also encouraging users to upload their own videos through new features.
페이스북은 비디오 시청이 사진을 보거나 링크를 클릭하는 것처럼 좀 더 활성화되기를 바라는 듯하다. 뉴스 피드 알고리즘은 확실히 비디오를 선호하는 방향으로 변경되었으며 사용자에게 비디오를 업로드하도록 권장하고 있다.
Its most recent update allows users to stream live video. YouTube also supports live streaming via third-party apps, but it hasn't gone main ... stream. The move by Facebook is aimed at getting more users to upload and engage with videos.
최근 페이스북은 사용자들이 실시간 비디오 시청이 가능하도록 업데이트를 하였다. 유튜브 또한 다른 앱을 사용한 실시간 비디오 시청이 가능하도록 지원하고 있지만, 아직 중점적으로 진행하지는 않고 있다. 페이스북의 이러한 움직임은 더 많은 사용자가 비디오를 업로드하고 비디오에 집중하도록 유도하는 데 있다.
As live streaming grows in popularity, Facebook is now well positioned to ride the wave, adding to its daily watch time. YouTube, by comparison, doesn't have live-streaming support built into its flagship app, putting it well behind competitors such as Facebook and Periscope.
실시간 비디오에 대한 수요가 많아질수록 페이스북은 지금의 흐름을 이용하기 좋은 위치에 있으며 일일 시청 시간을 늘리고 있다. 그에 비해 유튜브는 실시간 비디오를 지원하는 주력앱이 없으며 이는 유튜브에게 페이스북과 Periscope 같은 경쟁사들에 뒤처지는 결과를 낳고 있다.
While Facebook is still trailing YouTube in total watch time, it's rapidly catching up. The real potential for Facebook lies in increasing user engagement around videos and directly monetizing that engagement. Look for Facebook to work toward those goals in 2016.
전체 시청 시간에서 페이스북이 유튜브를 쫓는 양상이긴 하지만 유튜브를 빠르게 추격하고 있다. 페이스북의 진정한 잠재력은 사용자들의 비디오 참여에 있으며 이는 직접적인 수익 창출로 이어진다. 2016년 페이스북의 목표 달성을 지켜보자.
많은 분이 사용하는 소셜앱인 페이스북이 수익창출을 위해서 적극적으로 움직이는 것 같습니다. 저도
얼마 전 페이스북의 주식을 몇 주 구매한 주주로써 페이스북의 선전을 기원해봅니다.
이상으로 포스팅을 마치도록 하겠습니다.
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