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오늘은 전기차 시장의 선두 주자인 테슬라를 위협하는 쉐보레의 볼트에 대해서 알아보도록 하겠습니다.

영어 번역이 매끄럽지 않더라도 양해 부탁하며 틀린 표현이 있다면 지적 부탁합니다.

원문은 아래 링크에서 확인 가능합니다.

Elon Musk is not worried about Chevrolet's Tesla Model 3 challenger


Tesla confirmed on Wednesday that its $35,000 entry-level Model 3 will be unveiled on March 31.

But what we will see in March is the prototype. Production and customer deliveries of the 3 won't begin until late 2017.

테슬라는 지난 수요일 $35,000 책정 된 테슬라의 모델 3가 3월 31일 베일을 벗을 것이라고 발표하였다.

하지만 3월에 공개될 예정인 모델3은 시양산 제품이며 양산 제품으로 고객에게 판매될 모델3은 2017년 연말쯤 공개 될 것으로 예상하고 있다.


And by the time Tesla's 3 enters series production, it won't be alone in the marketplace.

General Motor's $37,500 Chevrolet Bolt will start rolling through assembly lines a full year ahead of the 3.

Like the Model 3, the Bolt comes with a price tag in the mid-$30,000 range and the ability to go 200 miles on a single charge.

그리고 테슬라의 엔트리 모델인 모델 3 시장에 공개될 때 쯤에는 경쟁자가 시장에 등장할 것이다.

제너럴 모터스의 $37,500의 쉐보레 볼트 또한 시장에 공개될 예정이며 이는 모델3보다 좀 더 빠르게 시장에 공개될 예정이다. 볼트는 모델 3과 비슷하게 $30,000달러 중반이 될 것으로 예상되며 한번 충전으로 200마일의 주행이 가능할 것이다.


So will Chevy's one-year head start be trouble for Tesla? Not if you believe Tesla CEO, Elon Musk.

"I would like to point you to the large luxury sedans segment," Musk said during Tesla's investors call. "If the Model 3 behaves at all like the Model S in its market segment, it doesn't seem like we are going to be demand constrained."

쉐보레 볼트의 빠른 출시가 테슬라에서 타격을 줄까? 테슬라의 CEO 일론 머스크에 따르면 그렇지 않다.

"그 이유는 럭셔리 세단 분야에 있다고 언급하고 싶습니다." 머스크는 주주총회에서 "만약 모델 3이 모델S와 같이 럭셔리 세단 분야를 목표 시장으로 겨냥을 하는 게 아니므로 잠정적 수요가 정해져있지는 않습니다."


What Musk referred to was the 2015 US sales data for the S, in which it outsold all of its large luxury-sedan competitors by a large margin. According to Tesla, it sold more than 25,000 Model S sedans in the US last year, while its nearest competitor in the segment, the Mercedes-Benz S-Class, sold just under 22,000 cars.

머스크가 언급한 판매 자료는 2015년 미국 시장에서 판매된 모델S가 해당하는 시장으로 모델S의 경쟁 모델인 럭셔리 세단이 판매된 수량보다 많은 수가 높은 이윤을 기록하며 판매되었다. 테슬라에 따르면 작년 미국 시장에서 동일 분야의 경쟁사인 메르세데스의 벤츠S 모델은 22,000대보다 적게 팔렸지만 모델S는 25,000대가 넘게 팔렸다.


But it should be noted that none of the S's rivals are electric vehicles. On the other hand, the 3 has a direct rival from GM, which happens to be one of the biggest, oldest players in the automotive business.

And by the time Tesla's 3 enters series production, it won't be alone in the marketplace.

하지만 모델S의 경쟁 차들은 모두 전기차가 아님을 알아야 한다. 그러지만 모델3의 경쟁 차량은 자동차 업계의 거물인 GM이 될 것이다.

Chevrolet Chevrolet Bolt EV.

The Model S and Model X crossover SUV are unique vehicles in their respective segments, as there are no offerings from original equipment manufacturers competing against the two cars.

모델S와 크로스오버 모델인 모델X는 각 분야의 독특한 모델로 기존 차량 제조사에서 경쟁 제품이 없는 차량이다.


Tesla expects the 3's affordability and 200-mile range to appeal to the general consumer with the hopes that it will help the company greatly expand its sales volume over the next few years.

테슬라는 모델3의 적정 가격과 200마일 주행 가능성으로 인해서 기존 고객들에게 매력적인 차량이 될 것이며 이는 테슬라의 향후 판매량 증대에 큰 도움이 될 것으로 예상한다.


GM unveiled its Chevrolet Bolt prototype last year, and the production version was revealed last month.

Business Insider had the opportunity to experience a preproduction variant of the Bolt a few weeks ago at the Consumer Electronics Show in Las Vegas, and found the car a lot of fun to drive.

GM은 작년 쉐보레 볼트의 시양산 모델을 선보였으며 양산 모델은 지난달 모습을 드러냈다.

비즈니스 인사이더는 몇 주 앞서 라스베이거스에서 열린 Consumer Electronics Show에서 볼트의 양산 전 모델을 접해볼 기회를 얻었으며 해당 차량은 운전에 즐거움을 주는 차량이라고 밝혔다.


오늘도 테슬라와 관련한 포스팅을 했네요.

주관적인 관점이지만 테슬라 차량과 비교하면 볼트는 큰 장점이 있지 못한 것 같습니다.

다양한 고성능 자동차 제조업체가 전기자동차 분야로 진출하고 있어서 조금은 섣부른 판단이라고 생각하지만

전기차 부문에서 테슬라는 선두에 있다고 생각합니다.

이상으로 포스팅을 마치도록 하겠습니다.

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