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오늘은 공유 경제의 대표주자 우버와 경쟁사인 리프트에 대한 궁금증을 풀어보는 시간을 가져볼게요.

요즘 들어 부업에 많은 관심을 가지면서 해당 기사를 번역하기로 했습니다. 우버와 리프트의 기사에 

지원하는 방법부터 대략적인 수입까지 흥미롭고 도움이 되는 내용이 많습니다.

그럼 포스팅을 시작하겠습니다.

영어 번역이 매끄럽지 않더라도 양해 부탁하며 틀린 표현이 있다면 지적 부탁합니다.

원문은 아래 링크에서 확인 가능합니다.

Side Hustle Series #52: I’m A Lyft and Uber Driver


I’ve always been good at making money. 

예전부터 돈을 버는 데에 소질이 있었어.


But not just any kind of money, I seem to attract jobs that pay well, are laid back and don’t require a whole lot of work. That should sound like the perfect recipe to J Money’s nation of side hustlers out there.

그렇다고 아무 일이나 하는 것은 아니며 괜찮은 수익을 올리면서 여가 시간이 있으며 일에 쫓기지 않는 그런 일들 말이다. J Mooney 쓰고 있는 칼럼의 주제인 '부업'의 환상적인 소재처럼 들린다.

 

Even with my day job as an engineer, I somehow got assigned into the long flow division where projects are measured in months instead of days or even hours. And now that I know I have this power, I’m always looking for fun and innovative ways to make money.

시간별 월별 단위로 평가되는 일이 아닌 달씩 소요되는 프로젝트의 엔지니어로 근무하면서도 말이야. 항상 재미있고 창조적인 방법으로 돈을 버는 것을 추구해왔고 우버 리프트 때문에 부업이 주는 힘을 알게 되었어.

 

First Off, What The Heck Is An Uber And A Lyft?

먼저 우버 리프트 대체 뭐지?

 

It’s conceivable that you may not have ever heard of Lyft, but Uber too? Come on now people, Uber is an $18 billion dollar company and its also one of the fastest growing tech companies in the US. Lyft isn’t far behind but it’s definitely the baby brother in the rideshare family.

우버 리프트 먼지 듣지 못했을 가능성도 있겠지? 우버는 기업가치 180 달러의 미국에서 가장 빠르게 성장하는 회사 하나야. 리프트 우버 비교하면 많이 뒤처지지는 않았지만, 확실히 자동차 공유라는 분야에 있어서 상대적으로 신규업체에 불과하지.

 

Both companies actually started off in San Francisco as a cashless way to hail a ride with your smart phone.

회사 모두 "스마트폰을 이용한 콜택시"라는 아이디어에서 샌프란시스코에서 시작한 회사야.

 

I used to abhor taking taxis because they often tried to screw you, were pretty disgustingly messy and they didn’t accept credit cards. Lyft and Uber are pretty much the complete opposite of that and the coolest part is that a lot of the drivers are ordinary people like you and I.

나는 예전에는 택시를 혐오했는데 몇몇 택시 기사는 종종 승객들을 이용하기 때문이야 이건 상당히 역겨운 행동이지 게다가 오직 현금만을 요구하기도 하잖아. 리프트 우버 완전히 정반대 개념의 택시라고 보면 가장 멋진 점은 기사들이 전문적인 기사가 아니라 당신 혹은 나처럼 평범한 사람이라는 거야.

 

Over the past year, rideshare as its known in the industry has exploded. There are now tens of thousands of drivers across the country and many people including yours truly, refuse to take cabs now.

작년 자동차 공유 산업은 폭발적인 성장을 거뒀어. 현재 아주 많은 수의 평범한 기사들이 업종에 종사하고 있고 택시 승차를 꺼리는 많은 사람 또한 있지.

 

I Started Off As A Passenger

승객으로 시작하다.

 

I started off taking Uber and Lyft as a passenger. The companies were (and still are) doing tons of promotions so I don’t think I paid for a ride for at least 3-4 months. During one of my rides, the driver actually told me that since Lyft was new to Orange County he was getting paid $30/hr whether he gave rides or not. All he had to do was sit at home with the driver app on and wait for requests to come in.

우버와 리프트를 승객으로 먼저 경험하다. 회사는 무료로 시승 가능한 다양한 홍보를 항상 제공하기 때문에 3~4달은 무료로 이용했어. 리프트를 탔을 기사가 말하기를 오렌지 카운티는 리프트가 사업을 시작한 얼마 되지 않았기 때문에 운전을 하던 하지 않던 시간당 30달러를 받는다고 이야기를 해줬어. 집에서 일은 고작 앱을 켜놓고 호출이 오기를 기다리는 일이었대.

 

Say no more, I applied the very next day. That promo for drivers actually ended before I got going but I started driving for Lyft during my free time anyways and I loved it. The money was good, but for me I really enjoyed meeting new people from different walks of life, networking and just doing something totally different.

말할 필요 없이 다음날 바로 기사 신청을 했어. 무료 시승 행사는 리프트의 기사가 되기 끝이 났고 한가한 시간을 이용해서 일을 시작했으며 일을 너무나 사랑애. 보수도 괜찮지만, 본업과는 다른 일을 함으로써 전혀 다른 분야의 새로운 사람들을 만날 있다는 사실이 장점인 같아.

 

I eventually signed up for Uber too (since they paid me $500 for one ride!) and now I drive for both companies on weekends or whenever it’s busy out. That Uber sign-up promotion has since ended but new Lyft drivers can still earn up to $150 after just 20 rides using my referral code.

그러다가 우버 기사도 시작했어. (심지어 번의 운전으로 500달러를 벌기도 했지) 지금은 주말이나 이용객이 많은 시간을 이용해서 리프트와 우버의 기사를 하고 있어. 새롭게 등록하는 기사가 기존 우버 기사의 코드를 이용해서 가입하는 경우 제공해주는 지원금 제도는 끝났지만 리프트는 20명당 150달러를 지원해주는 해당 제도를 아직 실시하고 있어.

 

How Much Do You Make?

얼마나 벌지?

 

One of the first things people always ask me when I tell them that I drive for Lyft and Uber is, “So how much money do you make?” Whoa, that’s kind of personal I always say to myself, maybe I should try countering with, “How much money do you make at your job?”.

내가 리프트와 우버 기사를 한다고 하면 사람들이 항상 물어보는 질문 중에 하나는 "얼마나 벌어? 라는 질문이야. 이는 상당히 개인적인 질문이라고 생각해. 앞으로 이런 질문에 "너는 얼마나 벌어?'라고 물어봐야겠어.

 

Either way, I don’t have a problem telling people that I generally aim for $30-$40/hr but I’d say the average is closer to $20/hr. The nice thing for me is that I don’t need the money from this job so I’m able to cherry pick the best hours. I primarily drive weekends and holidays since that’s when you’ll make the best money and meet the most interesting people.

시간당 30~40달러를 버는 목표지만 평균은 20달러 정도라고 있어. 리프트와 우버 기사가 생업이 아니기 때문에 최고의 시간대를 선택할 있다는 장점이 있지. 보통 주말과 휴일 기사를 하는데 주말과 휴일이 가장 많은 돈을 있고 가장 흥미로운 사람들을 만날 있는 시간이라고 생각해.

 

Trust me too when I say that I’ve met some interesting people driving for Lyft and Uber. I’ve given rides to B-List celebrities, models, foreigners, teenagers, couples uninhibited by PDA rules, athletes and drunk people. Lots and lots of drunk people. But the funny thing is, I’m now over a few hundred rides between Lyft and Uber and I haven’t had one bad experience. I’ve had some weird ones for sure but every ride has been pretty unique and I never felt scared, uncomfortable or even unhappy.

믿어도 좋다. 리프트와 우버 기사를 하면서 주말과 휴일에 가장 흥미로운 사람들을 만났어. 나는 유명인사, 모델, 외국인, 학생, 커플, 운동선수와 취한 사람 다양한 사람들을 만났지. 재미있는 점은 리프트와 우버 기사를 하면서 수백 명의 사람들을 태웠지만 번도 나쁜 경험을 적이 없다는 거야. 몇몇 특이한 사람들을 만나기도 하고 승객들 모두가 특별한 사람들이었어. 번도 위협을 느끼거나 불안하거나 불행한 적이 없었어.

 

Correlation Between Effort and Pay

노력과 보수의 연관성

 

One of the reasons why I think being a rideshare driver is the ultimate side hustle is because there is a direct correlation between how hard you work & how many hours you put in and how much money you’ll make. If I put in 10 extra hours a week at my day job, my boss will give me a nice pat on the butt. But with rideshare, you have a lot of control over how much money you make.

공유 기사 일이 궁극적인 부업으로 생각하는 이유 하나는 '얼마나 열심히 일하느냐, 얼마나 많은 시간을 투자하느냐'라는 노력과 '얼마나 많은 돈을 버느냐' 하는 보수가 직접 연관성이 있기 때문이야. 내가 원래 직장에서 10시간의 추가 근무를 한다면 상사가 칭찬하고 그뿐이지만 리프트와 우버에 추가 시간을 투입한다면 벌어들이는 수입의 직접적 통제가 가능하기 때문이지.

 

If I blow a bunch of money at the bars with my friends one night, you can bet that I’ll be out rideshare driving the next night to make up for my horrible decisions of the night prior. A lot of passengers assume that rideshare drivers do this full time but I’d say about half are like me doing it just part time.

만약 하룻밤 사이에 친구들과 바에서 많은 돈을 써버린다면 리프트와 우버를 통해 전날 써버린 돈에 대해 자신의 어리석음을 반성하면서 돈을 수도 있어. 많은 사람이 리프트와 우버의 기사 대부분이 본업으로 일을 할거라고 생각하지만 생각은 조금 달라. 그들의 절반 이상은 나와 같이 일을 부업으로 하고 있어.

 

The Most Flexible ‘Job’ Ever

최고의 근무 유연성을 제공한다.

 

The last thing that I love about rideshare is the flexibility. I can flip into driver mode whenever I want, take a 2 hour lunch break or go home if things are slow. How many other jobs that pay this well offer flexibility like that? At the end of the day, I’m my own boss and I get to decide how much or how little effort I put into things.

마지막으로 내가 일을 가장 좋아하는 이유는 근무 유연성이야. 운전하다가 언제든지 내가 원하면 2시간의 점심시간을 가질 수도 있고 그날 하루 수입이 신통치 않다면 언제든 퇴근할 수도 있어. 얼마나 많은 일이 이만큼의 유연성을 제공하면서 많은 수익을 보장할 있을까? 하루를 마감할 내가 일의 사장이고 일을 많이 할지 적게 할지 결정할 수도 있지.

 

I’m not limited to one platform either. When I drive, I leverage both Uber and Lyft so that whatever request comes in first, I take that one and turn off the other until I’m ready for another ride. This really comes in handy during weekends and holidays when Uber is on surge pricing.

그리고 가지 앱을 사용할 있어. 운전할 때는 우버와 리프트를 효율적으로 사용해. 하나의 앱에서 호출이 와서 운전하면 다른 하나의 앱은 다음 승객을 받을 준비가 됐을 때까지 꺼놓을 있어. 해당 기능은 주말이나 휴일 유용한데 우버 승객의 요청이 많아서 시간당 수익이 높을 특히 유용해.

 

Uber’s pricing model is based on supply and demand so when there are more passenger requests than available drivers, the pricing goes up. I’ve seen it go as high as 13x but normal surge is in the 1.25-3x range. I primarily drive during this time since that’s when you can really make the big bucks as a driver. On the morning of July 4th, I gave a 20 min. ride that earned me $68 dollars (surge was at 3x).

우버의 가격 정책은 기사 대비 승객의 요청이 많을 시간당 수익이 상승해. 한번은 보통 요금의 13배까지 상승한 적도 있었는데 대부분은 보통가격의 1.25~3 정도라고 생각하면 거야. 보통 바쁜 시간대에 운전하는데 요청이 많을 많은 수익을 올릴 있기 때문이야. 작년 7 4 아침은 20 운전을 하고 68달러를 번적도 있어. (가격이 보통 요금의 3배였음)

 

Is There A Downside?

단점은 뭐냐고?

 

Based off what I’ve told you so far, I bet there are already some people thinking about quitting their jobs right now and applying to drive with Lyft and Uber. But not so fast, there are definitely some drawbacks to being a rideshare driver. Since this is such a new and innovative form of technology, there is still a lot of uncertainty with what the future holds.

내가 지금까지 말한 장점들 때문에 직장을 그만두려고 '리프트나 우버 기사에 지원할까?'라고 생각하는 사람들도 있을 거라고 생각해. 너무 서두르지 일의 단점도 분명히 존재하니까. 공유 차량 기사라는 직종이 신선하고 창조적인 기술 분야기 때문에 미래에 어떤 일이 일어날지 불안감도 존재하거든.

 

I think the future looks good for Uber (recently valued at $18 billion) and Lyft but there are lots of ongoing issues with insurance, permits and driver pay. In fact, over the past year the war between Uber and Lyft has really gained momentum with each company trying to poach each other’s drivers and continual fare cuts.

개인적인 생각이지만 우버와 리프트의 장래는 밝다고 생각해(최근 기업가치 180 달러) 하지만 보험과 각종 규제 그리고 기사 봉급 진행 중인 쟁점들도 존재해. 사실 근래 동안 우버와 리프트 사이 경쟁 때문에 경쟁사의 기사를 가로채거나 지속적인 가격 인하로 인한 출혈 경쟁도 존재해.

 

It’s now cheaper than ever to take a Lyft or Uber as a passenger, but that also means that drivers are making less than ever. I don’t think driving full time would be something that I would ever enjoy but I’m also the type of guy that likes to work about 5-6 hours a day and call it quits.

해당 경쟁 때문에 승객들은 리프트와 우버 사용료가 굉장히 인하됐지만 말은 기사들은 기존보다 적은 수입을 올린다는 거야. 일을 본업으로 하고 싶은 생각은 아직 없지만, 한편으로는 하루 5~6시간 일하고 원하는 시간에 퇴근하는 일을 가지고 싶다는 생각도 들어.

 

Safety concerns as a woman (especially at night)

You’ll get hit on a lot more as a woman (apparently, from what Harry says ;))

Wear and tear on your car

You have to pay for your own gas

Have to pay for tolls/etc

단점

야간에 운전하는 여자 기사들의 안전 문제

여자 기가들의 폭행으로의 위험

차량의 손실 (리프트와 우버는 자기 차량으로 기사 등록을 해야 )

유류비 (유류비 지원 없음)

통행료 (통행료 지원 없음)

 

Other things to consider:

You need a 2004 or newer car

And a smart phone

You go through a background check

You need a *clean* driving record (ie no DUI’s!)

Your car goes through a 20 pt inspection from a licensed mechanic

Passengers have the ability to rate drivers, so the bad ones get flushed out of the system

Uber drivers need to maintain 4.6 and Lyft need to maintain 4.5

Paid 1099 so you own your own biz and are allowed to write off mileage at 56.5 cents/mile!

There are lots of ways to make money in the sharing economy. I have a list of every ‘rideshare’ company here but you can also make money delivering food (Post Mates), renting out your car (Relay Rides), house/apt (Airbnb)

다른 고려 사항들

2004년보다 신형 자동차로 등록해야

최신형 스마트폰이 필요함

기사 지원을 위해 신상조회 필수

사고 이력이 없어야

등록된 정비사로부터 20가지 철저한 차량 점검을 받아야

승객이 기사 평가를 있으므로 평점이 낮은 기사들은 계속 기사를 없음

우버 기사는 4.6 리프트 기사는 4.5 평점 유지 필수

운전 거리 보수 청구를 위한 사업자 등록 발급받아야

공유를 통해서 수익 창출을 가능한 다양한 방법이 있어. 차량 공유로 수익 창출이 가능한 리스트도 있고 배달 대행을 통해서 돈을 버는 Post Mates, 자차 대여를 통한 Relay Rides 대여를 통한 Airbnb 있어.

 

The Takeaway

마치며...

Ultimately, you’re not going to get rich off rideshare driving but you can make some decent side income. I consider it an integral part of my secondary income portfolio and I actually enjoyed it so much that I started a blog and podcast for rideshare drivers at The Rideshare Guy. 

궁극적으로 차량 공유로 부자가 되긴 힘들지만, 부업치고는 괜찮은 수익 창출이 가능해. 일은 삶에서 수익 창출에 중요한  방법의 하나고 일을 즐기고 있어. 그리고 블로그도 시작했고 공유 차량 기사라는 주제의 팟캐스트를 하고 있어.

 

If you’re interested in becoming a driver or learning more about rideshare in general I encourage you to check out the site or follow me on Twitter or Facebook for all of the latest industry news and trends. And if you need a little incentive to give it a try, Lyft is currently offering a sign-on bonus of up to $150 for new drivers for cities all across the country and Uber is also offering a bonus of up to $150 for new drivers too. So try one out and let us know how it goes!

만약 일에 관심이 있거나 차량 공유에 대한 산업의 최신 정보를 알고 싶으면 트위터랑 페이스북도 한번 방문해봐. 만약에 리프트랑 우버 기사를 통해서 부업을 하고 싶다면 리프트랑 우버는 신규 등록 기사들에게 150달러 보너스를 주고 있으니까 참고하길 바라. 앱을 사용해보고 어떤지 평가해줘.

 

If you’ve never tried out Uber or Lyft as a passenger they are still giving out lots of free rides too. Just make sure you enter the codes before you take a ride!

우버랑 리프트를 승객으로 번도 이용해보지 않았으면 무료 시승을 한번 해보길 바라. 탑승 전에 코드만 입력하면 .

 

New Lyft Passengers get $10 off their first ride when using my code: RideshareGuy

New Uber passengers get $20 off their first ride when using my code: UberRideshareGuy

What do you think? Sound like something you’d be interested in doing?

리프트 첫 승객 10달러 할인 코드 : RideshareGuy

우버 첫 승객 20달러 할인 코드 : UberRideshareGuy

어떻게 생각해? 경험해 보고 싶어?


이상으로 포스팅을 마치도록 하겠습니다.

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